Gara de Nord urmează să treacă printr-un amplu proces de modernizare, consolidare și reabilitare. Un fel de marfar, accelerat și rapid al lucrărilor de edilitare, dacă vreți, un 3 în 1 după care așteptăm de niște ani buni și după care vom mai aștepta încă multă vreme. Primul pas, și cel mai important, a fost făcut încă din 2019, cînd a fost semnat un contract pentru realizarea unui studiu de fezabilitate care urma să includă regenerarea urbană a zonei, transformarea Gării într-o „eurogară“ în care totul este optimizat, cu soluții tehnice pentru introducerea trenurilor de mare viteză pe rute interne și internaționale, modernizarea clădirilor, asigurarea unor sisteme de ventilație, sisteme electrice și așa mai departe. Era, cum să vă zic, un minunat SF, dar nu de la Studiu de Fezabilitate, ci de la Science Fiction. Inițial, studiul ăsta ar fi trebuit să fie întocmit în ceva mai bine de șase luni, de către Consis Proiect SRL, companie deținută de spaniolii de la Prointect și care a cîștigat contractul în valoare de 11.300.000 de lei.
Cum, însă, timpul trece altfel pe peron, contractul semnat în 2019 încă e în vigoare și, cu o frecvență și o precizie de care nu-s trenurile în stare, e prelungit prin act adițional după act adițional, vreo zece pînă acum. Asta pentru că, de fapt, contractul e unul cu lucrările luate pe caiet, în sensul că banii ar fi urmat să vină din Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020. Ceea ce, fiind deja în 2024, e clar că nu s-a întîmplat, așa că ar urma să se apeleze la actualul exercițiu financiar. Sau, dacă se mai amînă puțin, la următorul, căci nu pare nimeni grăbit chiar să facă ceva, mai departe de planuri.
Articolul Modernizarea Gării de Nord, un proiect mai întîrziat ca trenurile apare prima dată în Caţavencii.
